19 Ağustos 2016 Cuma

Batman Teorileri: Batman Ölecek Mi?

Merhabalar. Yine ben. Yine Batman. Çok şaşırdınız değil mi? Biliyorum. Ben de farkındayım bu kadar değişikliğin bünye için fazla olacağına ama ne yaparsınız alışmış kudurmuştan efendime söyleyeyim köpek yediğiasdfghjkl Ya ben neden bahsediyorum Allah aşkına? Bu aralar kafam biraz gidik de, şu paragraftan fark etmişsinizdir zaten. Neyse konuma geçeyim ben.

Dün Batman #5'in yazısını yayımlamıştım. Ancak finalinde değinmediğim bir konu vardı. Yazısını yazmayı planladığım için orada hiiç bahsetmedim. Gördüğünüz gibi yine çok zekiyim ahahah! (İroni, sarkazm filan bunlar hep)

Ya bu arada konumuza geçmeden önce şuraya bir not düşeyim: Dün ben beşinci sayı için çok acımasız davranmışım ya. Daha açık hale getireyim, sayı çok güzel. On numara beş yıldız. Sadece benim beklentim daha farklı yöndeydi.

Tamam devam edebiliriz.



Beşinci sayıda, Gotham Girl'ün ağzından olanları duyduk. Hank öldükten sonra Duke ile bir araya gelmişler. Yılda bir kez ise her şeyin başladığı yere geliyorlarmış: Hank'in öldüğü, Claire'in köken hikâyesinin başladığı ve Batman'in öldüğü yer.

Evet evet doğru okudunuz. Hatta direkt Claire'in öykülemesini buraya koyayım:

"Later after we married... After Bruce did what he did, after he died how he died... After I... After I killed him, I mean. Duke and I, We'd come here once in a year, on the anniversary of my brother's death. Just to take time to remember. Remember that this is where started. The origin of Gotham Girl... The death of Batman..."



Ay çok heyecanlı! Hemen teorilere başlayalım. Ancak şunu eeenn başta söyleyeyim, Batman'in gerçek anlamda öldüğünü düşünmüyorum. Daha yeni öldü çünkü :d Neyse.

İlki şu: Çizgi roman alemindeki "Bruce, ailesinin öldüğü gece öldü. O gün de Batman doğdu" mottosunu bilirsiniz. Burada Claire'ın söylediği de tıpkı bu cümledeki gibi metaforik olabilir. Yani Batman, Hank'in ölümünden kendini sorumlu tutarak bu işleri bırakma psikolojisine girmiş olabilir. Ki böyle olursa mükemmel bir hikâye okuruz. Çünkü Bruce'un bilinç altı asla peşini bırakmaz ve her zaman Batman'liğe döner. Çünkü onun gerçek karakteri aslında Batman'dir, maske olan Bruce Wayne'dir. Böylece kahramanlığa geri dönüş hikayesi okuruz. Bence iyi.

İkincisi: Batman gerçekten ölemez. Yani bir olaydan dolayı kendini ölü gösterip ortalardan kaybolmuş olabilir. Bunun da zamanla gerçekleşeceği çok açık çünkü bu ölümün Gotham Girl'ün kökeniyle geliştiğini monologdan çok iyi anlıyoruz. Crossover'dan sonra gelecek hikâye I am Suicide. "I am ..." üçlemesi yapılacak. Yani kısa zamanda bu "ölüm" gerçekleşmeyecek. Bruce'un zaman içinde ölümünü tezgahlayıp, gizli bir olaya gitmesi de büyük bir ihtimal yani. (En azından bence)

Üçüncüsü, Gotham Girl'ün Batman'i öldürmesi gibi bir teori de belirdi kafamda. Ama ben bunu kendi kendime eledim. Çünkü Gotham Girl "Bruce did what he did..." diyor. Yani Batman'in gerçek kimliğini öğrenmiş durumda. Bu demek oluyor ki, yarasa ailesine girmiş. Jason Todd bile Batsy'ye zarar vermediyse Claire'ın ihanet etme olasılığı da çok düşük, ki bu durumda Duke zaten onunla evlenmezdi :d Her neyse, dediğim gibi gerçek bir ölüm olma ihtimali benim açımdan çok düşük. He, Tom King illa öldüreceğim derse de zaman yolculuğu filan yapar, döner o. Siz hiç merak etmeyin. Olmamış şey değil (:

Dördüncüsü ise, Hank'in ölümü kastediliyor olabilir. Hank'in gözünde Batman her şeydi, Claire'in gözündeyse Hank Batman gibi bir varlıktı. Yani Claire'in gözünden bakmaya çalışıyorum. Tamam bunun olması da çok zayıf, sustum ^^ 

ironi diye buna derim

Yani millet, bana mantıklı gelen iki şık var. Gotham Girl'ün yarasa ailesine girmiş olma ihtimali çok yüksek. Bunu bir kenara koyalım. Bu doğrultuda ya Batman metaforik olarak öldü, yani motivasyonunu tekrar kazanacak. Ya da Batman'in ölümü tezgahlandı ve kimsenin haberi yok.

Diğer yandan ise Tom King bir röportajında eninde sonunda Batman'e bir ölüm yazacağını söylemiş. Fikir babası da kim tahmin edin? Scott Snyder! Şuradan okuyabilirsiniz. İşte bu noktada tüm tepkim "bilemiyorum Altan, bilemiyorum..." oluyor.  
Share:

2 yorum:

  1. Bir Batman klasiği son dönemde önce Grant Morrison sonra Synder şimdi de King aynı şeyi yapıyor. Morrison'un planı daha tutarlıydı bence ''Batman'i ölmekten beter bir hale getireceğim'' demişti. Ki oldukça iyi bir olay örgüsüyle bunu yaptı da. Snyder aynı yoldan ilerledi ehhh o da kısmen iyiydi. Tamam da üçüncü kez bu olguyu kullanmak neden. İlla iyi bir Batman hikayesi kurgulamak için Bruce'un ölmesi mi gerek? İster gerçekten ölsün ister metaforik olarak, çok mu gerekli böyle bir ima? Ve bunu daha ilk sayıdan itibaren gözümüze sokuyorsun. Ve hikaye hep oldu bittilerle dolu. Neyse False King... All Hail Grant Morrison :D

    Ya bir de Hank'in ölümü çok saçma değil mi? Sen Superman'e kafa tutuyorsun, Darkseid ile çarpışabilecek tek adama, kardeşin gelip sana hızla çarpıyor ve ölüyorsun.

    http://i.hizliresim.com/40LqrA.gif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sorma ben de gittim Tom King'e twitterdan kafa tuttum adamın cevap veresi tuttu asdfghjk overused olduğunun farkındayım, pürüzsüz halledicem dedi, görücez artık. (Snyder kafası hep bunlar) İyi bir Batman ölümü yazarak 10 - 15 yıl hatırlanmak istiyorum demiş ^^

      Hank'in ölümünü mantığa yatırmak istersek, JL ile kapışırken ^^güçleriyle tanrı seviyesine çıktığı için ölümü yaklaşmıştı. GG de öyle başa çıktı diyebilirim. Ama haklısın tabii tam oturtamamış onu.

      Sil

Yorumunuzu eksik etmeyin, her biri çok değerli^^