6 Şubat 2013 Çarşamba

0

2 Yeni Film

Yine sıkıntıdan blog yazmaya geldim, neden? Çünkü ben işsizim. :D:D Çözmem gereken testle orada yata dursun ben burada blog yazıcam arkadaşım, tatilde hiç işim olmaz :D (Böyle gidersen nah üniversiteyi kazanırsın, -bu bir iç sesti-)

A Moment To Remember 

Evet, ben bu filmi daha yeni izledim. Belki izlememiş birileri vardır diyede yazıcam :D Genel özet geçersek şöyle:

Su-Jin adında bir kızımız var, Son Ye Jin oynuyor bu karakteri. Çok unutkandır. Cheol-Su ise başrol erkek karakterimiz. İnşaat işçisidir ve küçükken annesi tarafından terkedilmiştir. 
Filmin başlangıcı bu iki karakterin karşılaşmasıyla başlıyor: Su-Jin tren istasyonunda sevgilisini beklemektedir. Sevgilisi ise evli bir adamdır. Sevgilisi   gelmeyince o da beklemekten vazgeçer ve geri döner. Markete girer evine dönmeye koyulmuşken aldığı kolayı ve cüzdanını unuttuğunu farkeder. Döndüğünde ise adamımızın onun kolasını içtiğini zanneder ama aslında öyle değildir. 
Daha sonra Su-Jin babasının inşaatına gider veee çocuk orada işçidir. Gel zaman git zaman biraz zorlamaylada olsa sevgili oluverirler. Babasının erkek arkadaşıyla tanışma izteği üzerne Su-Jin, Cheol-Su'ya baskı yapmaya başlar. Cheol-Su'da tanışmak istemez. Bir gün yemeğe çıkarlar, kızımız bir oyun düzenler ve gizliden babasınıda restorana çağırmıştır. Kızın babası ve çocuk gergin anlar yaşarlar. Bunun üzerine kızımız tuvalete gitmek ister ve bayılır! Doktor stresten bayıldığını söylemiştir ama öyle olmadığını hepimiz biliyoruz :D Gel zaman git zaman bunlar evlenir. Kızımızın unutkanlığı o kadar artmıştır ki  evinin yolunu bile şaşırmaya başlar. Doktora gider ve tahlillerin sonucunda Alzheimer olduğunu öğrenir... Yakın zamanda telefonlara bile bakamayacağını öğrenir. Öylede olur, kocasını eski sevgilisiyle karıştırdığı zamanlar bile gelir... Bir süre sonra kızın babası onu hastaneye yatırır. Kızımız kocasını hatırlayabildiği her an ona yazmaktadır. Bir gün Cheol-Su hastaneye gider ve Su-Jin onu tanımaz ancak çocuğun kokusunu bir yerlerden çıkardığını söyler. Cheol-Su kızı küçük bi gezintiye çıkarır ve tanışma olayını yeniden hazırlar: Ancak markete kızın ailesini, arkadaşlarını koyar. Kızımız kısa bir süreliğine yine hatırlar... 
Filmin imdb puanı: 8.2/10   Gerçekten puanını hak eden bir yapım.


A Millionaire's First Love 

Evet, bu filmi de daha yeni izledim, biliyorum Hyun Bin'e çok ayıp ettim. Ve bu kadar geç izlediğim için de ne malmışım diyorum! Hyun Bin'in gençliğini görüyoruz bu filmde (sanki adam şimdi yaşlı tövbe :D) biraz daha ergen hallerinş yada direkt ergen hallerini! kıhkıhkıh :D:D:D Neyse ya konumuza dönelim :)
Filmin özeti kısaca şöyle: 

Kang Jae-Kyung çok zengin bir çocuktur (adam milyoner olm daha n'olsun :D) ve çok şımarık yetiştirilmiştir. Annesi babası o daha küçükken ölmüştür. Eh, haliyke zengin mi zengin büyükbabasının tek varisidir. Jae-Kyung için şımarık demiştim düzelteyim şımarıktan da ötededir: dostluğa, aileye, adalete, eğitime önem vermez. Tek yapmak istediği şey eğlenmektir.  İhtiyacı olan her şeye paranın kapı açacağını düşünür. Kimseye ihtiyaç duymayan, saygısız, durmadan sigara içen bir çocuktur. 

18 yaşına bastığının ertesi günü büyükbabasının vasiyeti gelir. Kang Jae-Kyung duydukları üzerine şok geçirir. Bugüne kadar mirasın doğrudan kendine geçeceğini düşünen Jae-Kyung bazı koşulları yerine getirmek zorunda olduğunu düşününce bir hayli sinirlenir ama yapacak başka bir şeyi de yoktur. Aksi takdirde miras hayır kurumlarının olacaktır.
Öncelikle milyonerimiz Boram Lisesine nakledilecektir ve o liseden mezun olmak zorundadır. Bu süre zarfında (zaten 1 yıl) spor arabasından, kredi kartlarından, otelindeki kral dairesinden, yazlık evinden kısacası mirasının her türlü getirisinden mahrum bırakılacaktır. 
Ve süreç başlamıştır... Jae-Kyung uzun bir otobüs yolculuğu ile Kore'nin taşrası olan Boram'a ulaşır. İlk başlarda eski alışkanlıklarını devam ettirmek ister ancak bu pek mümkün değildir.  

Jae-Kyung burada geçmişine gidecektir, anılarına, ailesine. Hatta ilk aşkını bulacaktır. Duvarlarını yıkmak onun için zor olacaktır, bir kızdan hoşlandığını itiraf etmek onun elbette zor olacaktır, ne de olsa bugüne kadar hep duygusuz bir milyonerdi. Ama bugünden sonra bir şeyler için çabalamanın vakti gelmişti. İlk aşkı olan Eun-Whan kalp hastasıdır ve yakında ölecektir. Kalp nakli mümkün değildir ve ilaçlar da belli bir süreye kadar dayandırabilir. Buralarda Hyun-Bin'in üzgün hallerini göreceğiz. 

Çok geçmez kızımız hastanelik olur. Gel zaman git zaman Jae-Kyung ve Eun-Whan birlikte yaşamaya başlarlar. Aslında ikiside birlikte yaşadıklarının her dakikasında kızın ölüceği gerçeği akıllarından çıkmaz. 
Bu arada eskiden kızın kaldığı yetimhane ellerinden alınacaktır. Jae-Kyung sırf Eun-Whan mutlu olsun (tabi eski hatıralarıda bir sebep) diye mirasından vazgeçerek eunhye yetimhanesine sahip çıkar.
Gün gelir kızımız ölür. Jae-Kyung ilk aşkını kaybetmenin üzüntünü yaşar. Mirasından da vazgeçmiştir zaten. Ancak şöyle bir şey vardır ki büyük babası "mirasından biri için vazgeçicek kadar sevdiği zaman" mirasın onun olmasını vasiyet etmiştir. Yani Jae-Kyung mirasından vazgeçerken aslında mirasını kazanmıştır. Yine bir milyonerdir ancak hayatı ve aşkı öğrenmiştir... 
imdb puanı: 7.2/10  bence 8 puanı hak eden bir yapımdı. 8'i verdim zaten :) 

Başka bir yazıda görüşmek üzere, kendinize iyi bakın! 




0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuzu eksik etmeyin, her biri çok değerli^^