30 Aralık 2020 Çarşamba

Bir Yıl Daha Biterken | 2020 Yılının Muhasebesi


Aslında pek adetim değildir biten bir yılı irdelemek ve yeni yıl hedefleri koymak. Ancak 2020'nin hemen başında, bu sefer bir değişiklik olsun; hayatımın en önemli yıllarından biri olsun diye yeni yıl hedefleri falan koymuştum kendime. Bloguma bir yazı da eklemiştim üstelik: Bir Yıl Daha Biterken

İsim konusunda ne kadar yaratıcı olduğum konusunda bence de tartışabiliriz... Neyse. Geçen yılki yazımda, her şeyi buraya aktaramayacağım için liste stilinde yazmamışım. Buraya yazabileceğim şeyleri maddeleyeyim öyleyleyse:

  1. Para biriktir
  2. Ortalamanı yükselt
  3. En az 20 kitap oku
  4. Bloga 40 yazı yaz (aynen aynen :d)
  5. İngilizceni ve Almancanı geliştir.
  6. Almanya'ya git.
Öfff... Aslında son maddeyi biraz açabilirim: Almanya'ya git maddesi, gerçekte üç maddeden oluşuyordu: 
  • Almanya'da yaz okuluna başvur
  • Burs kazan
  • Almanya'ya git
Bir önceki yaz, bütün zamanımı para biriktirerek geçirdim, Almanya'ya gitmeyi kafaya koymuşum ya; burs kazanamama ihtimaline karşı masraflarımın büyük bir kısmını kendim halledip (mümkünse aileme hiçbir şeyi mal etmeden), ne yapıp edip o yaz okuluna gideceğim. 

Yaz bitti; okul başladı, ben okul zamanı da para biriktirmeye devam ettim; üniversiteden fırsat buldukça çalışmaya çalıştım... Derken fantastik bir şey oldu! Almanya'da başka bir yaz okulunda burs kazandım, hem de olmasını hiç beklemediğim halde; kendi başvurduğum bursun ilk elemesini de geçmişim, ikinci etabı bekliyorum. Daha da güzeli, bu bursların programları arka arkaya; bir okul bitince diğerine devam edebileceğim. Olsun diyorum, diğer yaz okulu bursu çıkmasa da olur; bir tanesini kazanmışım, diğerini ben finanse edebilirim artık. 

Öte yandan yakın arkadaşlarımdan biri Berlin'de staj buldu, programlarımız denk geliyor; benim okullarımdan sonra programı istediğim yönde uzatabilirim, birlikte gezeriz diyorum. Her şeyi planladık, doğum günümde Köln'de arkadaşlarımda oluyorum, benim yaz okulum başlarken onlar Prag'a geçiyor başka bir arkadaşın yanına... Sonra benim ilk programım bittikten sonra, Aachen'a geçiyorum ikinci okul için, her hafta bir arkadaş grubum beni ziyarete geliyor. Okul bitince de Berlin'deki arkadaşımla spontane bir şeyler planlarız diyorum. Maastricht'ten başlayarak harika ve bütçeme uygun bir seyahat programı da yapmışım...

Sonrası pandemi süreci işte. Bütün hayallerim, aylarca olması için çabaladığım her şey çöp oluyor. 
Anlayacağınız bir kısmını paylaşabildiğim listemin çoğunluğunu yapabiliyorum da en önemlisi çöp oluyor.

Gerçekten de bu konuda kendime pek diyecek bir lafım yok. Para biriktirdim, ortalamamı yükselttim, 20 bölüm dışından olmayan kitap okudum, yabancı dillerimi geliştirmek için uğraştım. Bloga 40 yazı yazamadım bak jskaskjxknsxs. Neyse... Yurtdışı olayını rafa kaldırmış değilim, ben ne kadar üzülürsem üzüleyim her şey olacağına varıyor bir noktada...

Onun haricinde Mart ayından beri üniversite işleriyle uğraşıyorum. Genel olarak online eğitim hayatının daha rahat geçeceğini düşünmüştüm ancak öyle değilmiş, bir ders için verilen kırk bin tane essay, sunum ve online sınavıyla uğraşırken anksiyete krizlerine girmeme ramak kalıyor. Buna da şükür, bu vakte kadar sağlıklı kalabilmek ve evde kalabilme gibi bir lükse sahibim, başka bir şey demeye gerek yok.

Bu ay güzel bir şey oldu ama ondan bahsedebilirim; geçmiş yıllarda freelance işler yapmışlığım vardı. Tekrar freelance metin yazarlığı işine başladım. Aslında böyle bir iş arayışım yoktu, yaparsam da tercüme işi yaparım diyordum, bir anda böyle bir teklif gelince kabul ettim. Aslında üniversitem aşırı yoğun, vizeler, finaller, makaleler derken bütün günüm okul işleriyle geçiyor ancak biraz okul haricinde de bir şeyler yapmaya ihtiyacım vardı, denk geldi güzel oldu. 

Öyleyse bu seneki hedeflerime geçebilirim:

  1. Para biriktir
  2. Ortalamanı yükselt
  3. En az 20 alan dışı kitap oku 
  4. Bloga 20 yazı yaz
  5. En az 20 film izle
  6. Artık cildine bakmaya başla
  7. YDS / ALES / IELTS çalış
  8. Borsa dinamiklerini öğrenmeye başla
Ek olarak: 
    3.1 ve 7.1. Aldığın İngilizce ve Almanca kitapları oku
    4.1. Bloga yazabildiğin kadar Narnia yazısı yaz (Narnia'nın övülmemesi biraz canımı sıkıyor da)
Tabii pandeminin gidişatına göre buraya iş / staj bul falan gelecek. Neyse yeter şu an için bu kadar (:

Buraya yazmadığım birkaç madde var ancak onlar da bana kalsın (: Bu arada sırf tarih değişti diye her şeyin bir anda düzeleceğine inanan tiplerden değilim; hatta bu yaşlarıma kadar böyle hedefleri de saçma bulurdum. Ama insan değişiyor işte. Çaktırmayın, hala saçma buluyorum bu olayları, ancak yapmak da eğlenceliymiş (:

Sizin hedefleriniz var mı? Bugünleriniz nasıl geçiyor? Umarım her şey yolundadır ^^
Kendinize iyi bakın,
Hatcik
Vincent Price


 

Share:

8 yorum:

  1. Benim yani ailecek bizim hedefimiz denize karşı ev alıp Eskişehir'den gitmek. Ancak yakın gelecekte bu pek mümkün değil. Umarım hedeflerine ulaşırsın canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskişehir güzel yer aslında ancak herkesin hayali ideali farklı tabii :)) Umarım her şey gönlünüzce olur:) teşekkürler ve iyi yıllar :))

      Sil
  2. Pandemi herkesin planlarında değişikliklere yol açtı maalesef:( Tarih değiştiğinden değil ama yeniden aynı kararlılıkla yapabileceğimize inandığımızdan bence bu zamanlardaki hedef belirleme işini seviyorum ben :))
    Umarım hedeflerinize ulaşacağınız, güzel bir yıl olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle... Umarım hepimiz için sağlıklı ve hayallerimizi gerçekleştirebildiğimiz bir yıl olur :))) ^_^

      Sil
  3. İstediklerini ve dilediklerini gerçekleştirebilmen dileğiyle. Mutlu güzel yıllar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım... İkimiz için de harika bir yıl olsun ^_^

      Sil

Yorumunuzu eksik etmeyin, her biri çok değerli^^