1 Eylül 2015 Salı

Batman - Noel

Batman is in the kitchen, Robin's in the hall. Joker's in the bathroom, I'm peeing on the Wall!*
Ehem, geldik mi? Başladı mı yayın? Zeki Müren de bizi görecek mi? (Yalnız babaannem, Allah rahmet eylesin, bu cümlenin muadilini söylemişti zamanında. Gerçekten bak.^^)
Neyse, eğlenceli girizgah yapacağım diye batırmasam iyi kızım aslında. Olsun, biliyorum beni böyle sevdiniz. -mi acaba?^^-
Başlıktan da anlayacağınız üzere Batman'in Noel Grafik  Romanı hakkında çiziktirmeye geldim. "İyi de Hatcik, sen şu yazında Daredevil'leri yazacağını söylemiştin." dediğinizi duyar gibiyim. Ben de öyle zannediyordum. Lakin, kitaplığımda çoook uzun zaman aönce alıp, kedinin ciğeri yemesi gibi çabucak okuyup bitirdiğim Batman çizgi romanlarımın -canlarım- "Sen kim köpeksin de bizden önce, sonradan okuduğun çizgi romanları yazıyorsun?" diye haykırışlarını duyar gibi oldum... Üzüldüm, hüzünlendim... Adeta içim parçalandı, ben neden bu kadar tembel bir bloggerım, neden içerikleri zamanında yayınlamıyorum diye... Ancak bir hocamızın bir lafı vardı: "it yediği naneyi -burayı sansürlediğimi anladınız değil mi? Lütfen anlayın- bırakmaz" diye. Bende o misal; böyle gelmiş böyle giderim, sanırım.^^
Paragraf içi not: Hocamız neden mi bize öyle diyordu? Sanırım burayı aydınlatmalıyım agxsgcgdsdgvdhg Birincisi kafa bir adamdı. İkincisi sigaradan her yakalanışımızda söz veriyoduk daha yapmıycaz diye o da cevaben bunu söylüyordu agdxhgasxchschxcshc

Evet konumuza dönüyorum. Vallahi bak! ^^

Batman: Noel
Yazan ve Çizen: Lee Bermejo
Çevirmen: İlke Keskin

Her şeyden önce söylemek istediğim bir şey var: Ben bunun kapağına hayran kaldım. Ne saçma demeyin, abimi çizgi roman almaya Büyülü'ye göndermişim (Bkz: Büyülü Dükkan). Abim de kararsız kalmış beni arıyor:
-Alo, abisi?
-Efendim abi?
-Çizgi romanı almaya geldim ama çok kararsız kaldım. Gülen Adam'mı, Noel mi? Earth One mı? Batman Pelerinli Süvariye ne oldu mu?
-Abi Pelerinli Süvariye girme çıkamayız ashsdchds
-Eee hangisini alayım şimdi?
-Tam adamına sordun?
-Olm bu Noel'in kapağı efsane lan... Mükemmelmiş galiba Noel alıcam.
-İyi bakalım...
-Hadi görüşürüz.
Eve geldiğinde gördüm ki dayanamamış; Noel, Gülen Adam ve Earth One'ı almış gelmiş. ahahah. O zaman bayağı bayram etmiştim. (Bu yüzden çizgi roman almaya abimi gönderdiğim doğrudur.)
Evet, kapağından bahsettiğime göre devam edebilirim. JBC Yayıncılık Noel'i yanlış hatırlamıyorsam Aralık 2014'te çıkarmıştı. Tabiki ben o tarihte alamadım. :D Grafik  Roman, Charles Dickens'ın A Christmas Carol  (Bir Noel Şarkısı) eserinin Batman evrenine uyarlanmış hali olduğu için çok ilgimi çekmişti. Lee Bermejo hakkını vermiş, çizimler harikaydı. Bir kaç yerden okuduğum kadarıyla Lee Bermejo'nun kurgusunu eleştirenler olmuş ancak ben sevdim. Bu konuda eleştiremeyeceğim yani.
Diğer sevdiğim şey ise Charles Dickens'ı hatırlatarak başlaması. Belki çok büyük bir şey değil ama benim cidden hoşuma gitti.
"Orada, insan kalbinin derinliklerine gömülmüş olanı avlamak isteyen bir tutku vardır."

Konusuna gelirsek: Batman (ki kendisi Scrooge olarak anılıyor) Joker'in peşindedir.
Bob diye bir adamı takip eder. Bob sakat bir çocuğu olan fakir biridir ve Joker'in kuryeliğini yapmaktadır. Batman Bob'u yakalar ve Joker'i soruşturur. Tabiki aldığı cevap "Bilmiyorum" olur. Bunun üzerine Batman, Bob'u ve oğlunu takip eder.
Spoiler// Spoiler hiç vermek istemiyordum ancak Alfred'in bu planın zararlı olabilceğini, benzer bir plan sonucu Jason Todd'un öldüğünü hatırlatınca Bruce'un hissettikleri, gördükleri bayağı acıklıydı be!//
En sonunda beklendiği üzere Joker'le karşılaşır. Ve Batman'in nasıl bir kahraman olduğu kitap sonunda yine gözler önüne seriliyor... Yani bu Grafik Roman için Kara Şövalyenin iç dünyasını yansıtıyor diyebiliriz.

                     

Superman ve Catwoman'ı görüyoruz kısacık. Ve Joker'in Batman'i sürüklediği şu kare... Ben çok etkilendim çizimden.  "Lee Bermejo'nun işlerini ilk kez görüp ağzı açık kalanlar... Yalnız değilsiniz!" demiş Jim Lee. O bile takdir ettiyse bana pek laf düşmez gerçi. ahahaha^^ 

Gelelim JBC Yayıncılığa. Ya da Ertan -The Boss- Ergil ve ekibine diyebiliriz. Çok şahane iş çıkartmışlar. Balonlamalar, çeviri, her şeyini çok sevdim ben bu Grafik Romanın. Eh, kuşe kağıdı olması da ayrı bir zevk veriyor okurken. Bu arada grafik roman çevrilirken her şeye dikkat edilmiş. Teşekkürler JBC!
 Not: Yukarıda giriş yaparken * koymuştum onun için tıklayınız*
Not 3: Mutlaka alıp okumanızı öneririm.
Not 4: Aşağıya Batman Noel'de JBC'nin ne kadar dikkatli iş yaptığını gösteren bir kaç örnek ekleyeceğim. Bakmak isteyenleri aşağı alalım diğerleri ise burası yazının sonu. 
Kendinize iyi bakın!^^ 
Polis Merkezi

"Alice B. Fletcher'ın Anısına"

"Ocak 1915 - Kasım 1979"

"Nisan 17"

Lara'nın ellerine sağlık. Çok şeker olmuş! ^^ (Bkz: Lara Ergil) 
Kameram ne kadar iyi çekebildi bilmiyorum ama yazı tersten okunabiliyor. O kadar dikkat yani!^^ 

"Joker Kaçtı!"

"Mutlu Noeller"


Share:

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuzu eksik etmeyin, her biri çok değerli^^